Jak zapobiegać grzybicy?

W naszym gabinecie podologicznym w Sulechowie poinformujemy cię jak przebiega kuracja leczenia grzybicy. Jednak zgodnie z zasadą lepiej przeciwdziałać niż leczyć przestawiamy kilka podstawowych rad jak ustrzec się przed zarażeniem grzybicą. Nie zagwarantuje Ci to wprawdzie, że nigdy się nie zarazisz jednak może pozwoli Ci na wprowadzenie kilku prostych zmian pozwalających zminimalizować ryzyko do minimum. Oto kilka z nich:

– nie pożyczaj cążek, nożyczek do paznokci, pilniczków, gąbek, ręczników itp.,
– nie chodź w cudzych butach, w sklepach przymierzaj obuwie wyłącznie w skarpetkach,
– na basenie, w siłowni, saunie itp. zawsze chodź w klapkach,
– wybieraj przewiewne obuwie z naturalnych materiałów i bawełniane skarpetki,
– dbaj o higienę stóp, butów i bielizny, nigdy nie zakładaj butów czy skarpetek na wilgotne stopy,
– dbaj o paznokcie w profesjonalnych gabinetach podologicznych,

Grzybica paznokci – kilka słów o chorobie.

Grzybica paznokci (łac. onychomycosis, tinea unguinum) − choroba mogąca towarzyszyć grzybicy stóp i dłoni, a także innym postaciom grzybicy skóry. Zakażony paznokieć traci swe różowe zabarwienie, ulega pobruzdowaniu i łatwo się kruszy. Naskórek pod zgrubiałym i popękanym brzegiem płytki ulega nadmiernemu rogowaceniu. Te zmiany mogą się utrzymywać długo i stanowią dla chorego dokuczliwe utrudnienie w codziennym życiu, a dla jego otoczenia źródło zakażenia pośredniego lub bezpośredniego.

źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzybica_paznokci

Podolog Sulechów Grzybica paznokciCo jeśli grzybica zaatakuje?

Jeśli obserwujesz na swoich paznokciach niepokojące zmiany należy czym prędzej skontaktować się z naszymi specjalistami. W naszym gabinecie przeprowadzimy szczegółowy wywiad i konsultację, dzięki czemu będziemy mogli udzielić Ci szczegółowych informacji o Twoim schorzeniu. Jeśli potwierdzi się, że cierpisz na grzybicę paznokci  zalecimy Ci również odpowiednią profesjonalną pielęgnację. Pamiętaj, że zmiana koloru płytki paznokci to niekoniecznie grzybica. Jest wiele schorzeń, które dają podobne objawy, dlatego nie rozpoczynaj leczenia na własną rękę!

Jak zapobiegać grzybicy paznokci?