Telefon: 694 664 434 lub 501 431 595

Diabetyk w gabinecie podologicznym

jak pielęgnować stopę cukrzycową

Stopa cukrzycowa − zespół specyficznych przypadłości dotykających stopę. Jest powikłaniem cukrzycy. Występuje u 6-10% pacjentów z cukrzycą. Nieleczona, prowadzi do nieodwracalnych deformacji i martwic stopy, co często kończy się amputacją.

www.wikipedia.pl

Pielęgnacja stopy cukrzycowej – Przyczyny powstawania schorzenia

Stopa cukrzycowa jest częstym powikłaniem u osób długotrwale cierpiących na cukrzycę. U pacjentów cierpiący na hiperglikemię dochodzi do uszkodzenia naczyń krwionośnych, co powoduje zmniejszenie ich elastyczności, zarastanie i nasiloną miażdżycą. Następstwem zmian patologicznych jest groźne niedotlenienie tkanek. Pacjenci cierpiący na cukrzycę odwiedzający gabinet podologiczny bardzo często cierpią na „zespół neuropatyczny”. Spowodowany jest on uszkodzeniem nerwów obwodowych. , poprzez co dochodzi do zmniejszenia czucia, efektem czego jest nieodczuwanie bólu przy otarciach stóp lub przy uszkodzeniach naskórka stopy.

Pielęgnacja stopy cukrzycowej

Zdrowie stóp osób cierpiących na cukrzycę zależy przede wszystkim od wyrównanych poziomów cukru we krwi, prawidłowej pielęgnacji stóp oraz regularnych kontrolach u wykwalifikowanego podologa. Należy wspomnieć, iż podolog to osoba posiadająca wykształcenie kierunkowe o odpowiedniej specjalizacji, a nie jedynie  szkolenie podologiczne. Dlatego nie należy mylić zabiegów w zwykłych gabinetach kosmetycznych.  Zabiegi pedicure w gabinetach kosmetycznych znacząco różnią się od zabiegu wykonywanego w profesjonalnym gabinecie podologicznym. Pacjenci cierpiący na cukrzycę posiadają bardzo delikatną skórę stóp, a jednocześnie mają ograniczone czucie w kończynach dolnych. Występuje u nich bowiem tzw. znieczulica skóry, dlatego z jednej strony pacjenci muszą zachować szczególną ostrożność w życiu codziennym z drugiej zmuszeni są poddawać się regularnie zabiegom podologicznym celem zapewnienia dobrego stanu skóry stóp.

pielęgnacja stopy cukrzycowej gabinet podologiczny Sulechów stopa cukrzycowa

Close Menu